Translate

miercuri, 7 aprilie 2010

O cugetare din vremuri imemoriale

...Sa nu te supui etichetelor, sa nu te impovarezi cu planuri marete, sa nu crezi ca toate fraiele sunt in mainile tale, sa nu te lasi subjugat de stiinta. Intelege infinitul si cutreiera fara urma...

 Un pic de istorie...
  Cu peste doua milenii in urma, filosoful chinez Chuang Tzu completa viziunea despre Tao a maestrului sau Lao Tze. Cartea lui Chuang Tzu, alaturi de Tao te king (Cartea despre Tao si virtutiile sale) combat zbuciumata epoca a razboaielor si readuc in vedere calea catre uniunea Cerului cu Pamantul. Tao este ordinea fundamentala si sensul universului, este deopotriva, dinamica si forta vitala a tuturor fiintelor, dar si sursa a tot ce exista. Tao este echivalentul lui Dumnezeu in gandirea asiatica, Regasim conceptul Do la niponi, Dao la vietnamezi...
 Ca memento, am invocat acest moment istoric!
 Oare AM INTELES VREODATA?
 Am aplicat? Sau ne inconjuram de acea "placuta" indiferentza ce ne caracterizeaza mai mereu?
 Sau suntem fara nici o viziune?
 Au trecut Sfintele Sarbatori ale Pastilor , dar oare ne-am facut mai buni? Ne-am intors catre Stapanul si Dumnezeul mai indreptati?
 Raman cu intrebari si, am considerat sa postez aceste cuvinte ce nu fac decat conste si intregesc acest peisaj, aceasta illo tempore ce ne invaluie!


 Ganduri alese si chiar va invit sa ma comentati, sa interveniti!

                                                               Zadkielix


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu