Translate

joi, 23 aprilie 2009

Cate ceva despre tact

Despre tact si diplomatie se pot scrie nu numai articole si pareri ci, chiar tratate intregi
Eu nu o sa am inscriu in nici una dintre aceste categorii ci, reconsiderand acest nou mod de a vedea si a considera ca fiind un hobby in a scrie pe diverse subiecte, o sa incerc si eu sa creionez .
TACTUL si ceea ce rezoneaza se poate lega de acea măsură, cadenţă, ritm în muzică.Nu voi divaga asupra acestei chestiuni.
Ritmul, tactul se refera exclusiv de tot ceea ce tine exclusiv de mişcare în mers, în dans.
Totodata acest termen mai comporta o anumit sens. Facultatea de a judeca o situaţie dificilă rapid şi cu fineţe, care determină o comportare corectă, delicată şi adecvată se leaga inevitabil de ceea ce este tact.
Acest substantiv neutru mai are o noua infatisare, o noua fateta in care se poate determina, regasi.Simţul, maniera deosebit de grijulie şi plină de măsură în purtarea şi acţiunile cuiva nu prea se regaseste la aceasta lume moderna,stapanita de dorinta de a POSEDA,de a VREA si ade a alerga dupa fel si fel de lucruri.
Doresc sa mai adaug ca , in acest amalgam de multiple definitii, in pofida caracterului unora, tact-ul si nevoia de a intelege pe aproapele ce se afla pretutindeni langa noi...
Nu vreau sa fac sau sa par acel personaj destul de blamat (atat de mine cat ...cu siguranta si de o parte semnificativa dintre domniile voastre) al ..lupului moralist.
Înainte de a trece la atac, la a da o replică ingenioasă partenerului de discuţie vă propun să vă opriţi câteva secunde şi să vă puneţi următoarea întrebare: Pretind că nu observ rolul meu în problemă?

Am remarcat ca, aceasta calitate de a ne stapani este uzitata si de unele categorii sociale, altele decat diplomatii. Nimic mai simplu...Daca tendinţa fiecăruia dintre noi este de a răspunde unei afirmaţii răutăcioase cu una şi mai răutăcioasă, unui ton ridicat cu unul şi mai ridicat,cred ca am ajunge ...la Balamuc!
Aici nu pledez pentru situatiile in care ar trebui sa...fim calcati in picioare, cand noi avem acea dreptate.Dar aceasta situatie se rezolva in alt mod...
NU O SA PUN PUNCT acestei incercari de a scrie cu si despre asemenea lucruri.
Constient ca (oarecum) m-am indepartat de ideea de la inceput,fara de tact se poate ajunge astfel la unele incercari ce ar semana cu o interesanta cavalcada. Altfel zis, e nevoie de un strigat pentru a demara o avalansa si, prin efectul bulgărelui de zăpadă se poate ajunge de la o simplă discuţie la un scandal enorm.

Exagerand un pic am se pun semnul egal cu sentimentele.Fiecare dintre noi acţionează într-un anume fel, mânat de ceva anume, şi mai exact de sentimente. Noutatea conceptului este că aceste sentimente nu sunt generate de fapte ci de poveşti pe care ni le spunem, mai mult sau mai putin fara de...TACT!
CU SPERANTA CA NU V-AM PLICTISIT, voi incheia aici aceasta expunere.
D.M

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu